Beoefenen Techniek


Diepte Meditatie is een moeiteloze ontspanningstechniek. Het is verenigt de voordelen van Mindfulness en transcendent mediteren. Bij de meditatie basiscursus leer je hoe je op eenvoudige en natuurlijke wijze lichamelijke en geestelijke rust kunt ervaren. Deze stilte meditatie techniek en prettig om te beoefenen. Je zit op een makkelijke stoel, sluit de ogen en laat door de TDM-techniek het denken tot rust komen.


Dat doe je met behulp van een mantra. Mantra's zijn klanken in het Sanskriet. Bij de eerste individuele sessie ontvang je een mantra van je meditatieleraar. Deze mantra's hebben een bepaalde klankwaarde die de activiteit in ons lichaam en in onze geest tot rust brengen. Een ander belangrijk punt is dat de mantra (juist) geen intellectuele betekenis heeft. Ons denken krijgt wel iets (de klank) waar het aandacht aan kan geven, maar wordt er niet door geactiveerd.


Het is vervolgens belangrijk om te leren hoe je op de juiste manier met de mantra om moet gaan. Diepte Meditatie is geen concentratie methode. Concentreren is een activiteit en mediteren heeft te maken met het verminderen van activiteit. Tijdens de cursus leer je hoe je de mantra op de juiste wijze gebruikt. Ook leer je hoe je om kunt gaan met de ervaringen die je tijdens de meditatie krijgt. Het is (meestal) niet zo dat je geen gedachten meer zult hebben tijdens de meditatie, hoe ga je daar mee om? Stel dat je steeds slaperig wordt door de ontspanning is dat dan fout? Op deze en alle andere vragen krijg je antwoord tijdens de cursus.


                                                                             


Mediteren hoeft ook niet veel tijd te kosten. Voor maximale resultaten wordt het mediteren tweemaal per dag ongeveer 20 minuten toegepast. Door dagelijks twintig minuten te mediteren kun je al na een paar dagen merken dat stress afneemt en de aandacht verbeterd is. Als je vaak mediteert zul je merken dat dit steeds makkelijker gaat en dat je ook in het dagelijks leven meer overzicht houdt en rustiger wordt en beter om kunt gaan met stress en de vele indrukken die we dagelijks opdoen.